آموزش تعمیر برد الکترونیک پکیج در قم

برای آموزش تعمیر برد الکترونیک پکیج در قم ابتدا باید بدانیم برد پکیج چیست. برد پکیج دیواری قسمت الکترونیکی پکیج می باشد که دستور های پکیج را به قسمت های دیگر می فرستد. در واقع می توان گفت برد برای پکیج دیواری مانند مغز برای انسان ها حساب می آید. چون با از کار افتادن، خراب شدن و یا درست کار نکردن آن دستور های پکیج اجرا نخواهد شد. و قطعه ها فرمان درستی را دریافت نمی کنند. می توان گفت برد پکیج دیواری وظیفه دریافت پیام و دستورهای دریافتی را که از طرف سنسور فشار می رسد را دارد و باید این پیام ها را به موقع و دقیق به پمپ مدار گرم کننده و شیر موتوری انتقال بدهد.

آیا برد پکیج را می توان تعمیر کرد؟

توجه داشته باشید که به طور کلی بیشتر برد ها قابل تعمیر هستند. مگر در مواردی که ایراد دستگاه به‌صورت حاد باشد. که در این صورت هنگامی‌ که برای تعمیر مراجعه می‌کنید، باید در ابتدا با توجه به نوع عیبی که در دستگاه رخ‌ داده است دستگاه بررسی شود. و پس از اطمینان از سلامت پکیج برد، آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر که برد قابل تعمیر نباشد، و احتیاج به تعویض کامل برد یا تعویض قسمتی از برد داشته باشد مشتری را مطلع می کنند. و تعمیر و یا تعویض قطعات و برد به انتخاب مشتری انجام خواهد شد.

تعمیر برد الکترونیک پکیج بوتان

می توان گفت پکیج عملکردی کاملا شبیه عملکرد به پکیج ایران رادیاتور دارد. یکی از موارد مهم که برای تعمیر برد پکیج بوتان نیاز دارید بدانید این است که باید بلد باشید  یکی از قطعات روی برد را تعویض کنید. برای انجام این کار با استفاده از یک دستگاه به نام هوا گرم پایه‌ های قطعات را که به برد وصل است گرم می کند. و به آرامی‌ آن را از برد جدا می‌کنید حواستان باشد که پایه‌های قطعه شکسته نشود.

چه عواملی موجب خرابی برد پکیج الکترونیک می باشد؟

اولین گزینه ای که به ذهن تعمیرکاران بی مهارت و غیر مجاز در زمان تعمیر پکیج می رسد برد پکیج دیواری است. زیرا نمی توانیم همه ی خرابی های پکیج را مربوط به برد آن بدانیم. البته کد های خطایی در پکیج های مختلف مانند پکیج بوتان ، پکیج ایران رادیاتور و … وجود دارد که خود اگر مشکلی در برد پکیج باشد ارور می دهد. مدل های مختلف پکیج کد خطا های متفاوتی دارند که با توجه به آن می توان مشکل پکیج را شناسایی کرد.

نشانه ی خراب بودن برد پکیج دیواری

برد پکیج دیواری از آن جا که مثل هسته مرکزی و مغز پکیج است. که اگر ایرادی در کارکرد پکیج و یا یکی از قطعه های آن به وجود بیاید در اخر به درست کار نکردن برد پکیج می رسد. این عیب ها نشانه های متفاوتی دارند. هر گونه مشکل در پکیج و غیر طبیعی بودن کارکرد آن اگر با تعمیرات اولیه درست نشود منجر به تعمیر برد می شود. البته باید هنگام شروع استفاده از پکیج نو آن را دست افراد ماهر بسپریم تا سرویس پکیج را انجام دهند.

چه علائمی نشان دهنده خرابی برد الکترونیک پکیج است؟

هنگامی که یک قسمت از دستگاه خراب می شود، آن مشکل به تنهایی موجب بروز مشکلاتی دیگری خواهد شد. و از خود علائمی نشان می دهد که در این قسمت از مقاله می خواهیم به چند تا از علائم خرابی برد پکیج بپردازیم:

  1. روشن شدن دائمی چراغ قرمز و خاموش شدن پکیج
  2. جرقه زدن و روشن نشدن دستگاه
  3. خاموش شدن پی در پی سیستم
  4. نمایش ارور کد یا کدخطا
  5. روشن نشدن دستگاه

متخصص تعمیر برد الکترونیک پکیج

در ساخت پکیج ها از تکنولوژی پیشرفته ای استفاده می شود. به همین دلیل افراد فاقد تخصص نمی توانند به تعمیر آن ها اقدام کنند. برای تعمیر آن ها  لازم است تا افراد از دانش بالا برخوردار باشند و نسبت به دانش روز دنیا آگاهی های کافی را داشته باشند. علاوه بر آن بردهای الکترونیکی دارای قطعاتی می باشند که خود از قطعه های کوچک تری مانند خازن، مقاومت و … تشکیل شده اند. و تعمیر آن ها مستلزم تخصص در رشته الکترونیک می باشد. برند هایی مثل سوزان، بوتان، ایران رادیاتور، گلدیران، میدیا، آلزان، ایساتیس و… از برندهایی می باشند که توسط شرکت های مختلف تولید می شوند.

برای تعمیر برد الکترونیک پکیج دو راه حل وجود دارد:

  1. راه اول به تعمیر کار ماهر و متخصص کرده تا پس از اطلاع از خرابی آن برد را درست و تعمیر کند. و دوباره بتوانیم از آن استفاده کنیم.
  1. راه دوم این است که اگر برد امکان درست شدن نداشته باشد آن را تعویض کرده. و برد جدیدی جای ان قرار دهیم.

برای شروع آموزش تعمیر برد الکترونیک پکیج در قم چه پیش‌نیاز‌هایی لازم می باشد؟

بازار کار تعمیر برد الکترونیک پکیج در قم

از بهترین شغل های حوزه برق و الکترونیک در کشور همین تعمیر پکیج و برد الکترونیک آن است. کافی است نگاهی به لوازم برقی و الکترونیکی اطراف خود داشته باشید، با یک نگاه متوجه خواهید شد. که امروزه در تمامی لوازم الکترونیکی از بزرگ گرفته تا کوچک از بردهای الکترونیکی استفاده شده است.

در نتیجه برد مهم ترین قطعه از در وسیله برقی و الکترونیکی است. ساختمان برد قرار گرفته در این لوازم با توجه به درجه پیچیدگی دستگاه متفاوت می باشد. پیچیدگی های بردهای الکترونیکی و قرار گرفتن اجزا و قطعات گوناگون بر روی آن کار عیب یابی و تعمیر این قطعه را بسیار تخصصی کرده است.