آموزش تعمیر برد الکترونیک پکیج در کرج

تعمیر برد الکترونیک

آموزش تعمیر برد الکترونیک پکیج در کرج

 تعمیر برد الکترونیکی شامل تعمیر و بازسازی قطعات الکترونیکی موجود در برد است. این کار می‌تواند شامل جایگزینی قطعات خراب، تعویض قطعات آسیب دیده، جوشکاری قطعات الکترونیکی و یا تست قطعات الکترونیکی باشد. برای انجام این کار، نیاز به داشتن دانش فنی، تجهیزات و ابزارهای مناسب است. همچنین، مهارت در تشخیص خطا و رفع مشکلات نیز برای تعمیر برد الکترونیکی ضروری است.

بازسازی قطعات الکتریکی موجود در برد، به معنای تعمیر و یا جایگزینی قطعات الکتریکی معیوب یا خراب در یک برد الکتریکی می‌باشد. در این فرآیند، قطعات الکتریکی معیوب یا خراب از برد جدا شده و سپس با استفاده از تجهیزات و ابزارهای خاص، قطعات جدید جایگزین می‌شوند.

برای بازسازی قطعات الکتریکی در یک برد، نیاز به داشتن دانش فنی و تخصصی در زمینه الکترونیک و الکتریسیته، تجهیزات و ابزارهای خاص مانند مولتی‌متر، پایه لحیم، اتوماسیون صنعتی و … می‌باشد.

فرآیند بازسازی قطعات الکتریکی موجود در برد، در مراحل زیر قابل انجام است:

۱. شناسایی قطعات الکتریکی معیوب یا خراب در برد.

۲. باز کردن برد الکتریکی و جدا کردن قطعات الکتریکی معیوب یا خراب از برد.

۳. تست قطعات الکتریکی جدید و تشخیص مشکلات فنی آن‌ها.

۴. جایگزینی قطعات الکتریکی معیوب یا خراب با قطعات جدید.

۵. تست مجدد قطعات الکتریکی جدید و اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها.

۶. بستن برد الکتریکی و تست نهایی آن.

در کل، بازسازی قطعات الکتریکی موجود در برد، می‌تواند به تعمیر و بهبود عملکرد بردهای الکتریکی کمک کند و هزینه‌های ناشی از جایگزینی کل برد را کاهش دهد.

در صورت خرابی برد پکیج چه قطعاتی از کار میافتد؟

در صورت خرابی برد دستگاه تقریبا هیچ قطعه‌ای از برد دستور نمی‌گیرد.

در صورتی که در هر یک قطعه از آن مشکل پیدا کند، در کل مدار برقی پکیج دیواری اخلال ایجاد می‌گردد.

که در بعضی مواقع این ایراد بر اثر نوسانات شدید می‌تواند باعث سوختن و از بین رفتن قطعاتی در برد پکیج شوند مانند:

  1. فن
  2. پمپ دستگاه

که بعد از بررسی کامل برد رله مربوط به فرمان به این قسمت‌ها باید تعویض گردند. این دو قطعه یعنی رله فن و پمپ دستگاه یکی از رایج‌ترین مشکلاتی می باشد که در برد پکیج رخ می‌دهد. و در اسرع وقت باید اقدام به تعمیر برد پکیج دیواری نمایید.

تعمیر برد چگونه انجام می شود؟

برد الکترونیکی پکیج یکی از اصلی ترین قطعات پکیج می باشد. که باید توسط متخصصین آموزش دیده این کار صورت بگیرد زیرا هر گونه اشتباه در تعمیر آن باعث بروز خرابی در پکیج خواهد شد. می توان گفت برد همان مفز دستگاه پکیج می باشد. در تعمیر برد پکیج، نقش تشخیص خطا و یا عیب یابی بسیار مهم است. برای این موضوع باید نسبت به خطای گزارش شده توسط مشتری توجه لازم را به عمل آورد. برای مثال بارها پیش آمده است که گزارش می شود فن پکیج روشن نمی شود و این در حالی است که فن به طور جداگانه درست کار می کند. در این حالت باید بررسی شود که ایراد از کدام قسمت می باشد.

در زیر توضیحاتی راجع به مراحل عمومی تعمیر برد الکترونیکی پکیج را بررسی می‌کنیم:

1. تشخیص مشکل و علت عدم عملکرد: اولین مرحله در تعمیر برد الکترونیکی، تشخیص مشکلی است که برد با آن روبه‌رو شده است. نقص‌های رایج می‌توانند شامل قطعی بر روی برد، قطعی در قطعات الکترونیکی، خروجی نادرست از نقاط اتصال و … باشند. ابزارهایی مانند مولتیمتر و اسیلوسکوپ می‌توانند در این مرحله کمک کنند.

2. جستجوی محل قطعی یا خرابی: پس از تشخیص مشکل، نیاز است که محل قطعی یا خرابی را ردیابی کنید. برای این کار می‌توانید از روش‌هایی مانند تست درایو، جستجوی عمودی و افقی، تغییر تراشه‌ها و قطعات، و یا استفاده از نقشه‌های مداری برد استفاده کنید.

3. تعمیر و یا تعویض قطعات خراب: در این مرحله، قطعات الکترونیکی خراب را ترمیم یا جایگزین می‌کنید. این شامل جدا کردن و تعویض قطعات، لحیم کاری، تعمیر اتصالات یا ردیابی مسیرهای پیچیده می‌شود.

4. بررسی سایر عوامل عملکرد: در مرحله آخر، بعد از تعمیر قطعی، ممکن است نیاز باشد که عوامل دیگری مانند باتری، منابع تغذیه، سیگنال‌های ورودی و خروجی و سایر عوامل عملکرد بررسی شوند و در صورت لزوم تعمیر شوند.

آموزش تعمیر برد الکترونیک پکیج در کرج
آموزش تعمیر برد الکترونیک پکیج در کرج

ضمانت تعمیرات برد به چه شکل است؟

تعمیرات برد پکیج به صورت کاملا تخصصی در واحد تعمیرات پکیج گارانتی صورت می گیرد. در صورتی که برد پکیج در واحد تعمیرات پکیج صورت گرفته باشد علاوه بر این که کلیه قطعات مصرف در تعمیر مرتبه اول دارای گارانتی 4 ماهه هستند، خود تعمیرات نیز دارای ضمانت تعمیر 3 ماهه می باشد. زیرا در صورتی که بعد از آموزش تعمیر پکیج در کرج ، برد پکیج شما مجدد دچار مشکل شد و در دوره ضمانت بود شما می توانید به تعمیر رایگان آن در گارانتی اقدام کنید.

ابزار تعمیر برد های الکترونیکی

مولتی متر : اصلی ترین ابزار در کار تعمیرات این چنینی، مولتی متر می باشد. مولتی متر در دو نوع آنالوگ و دیجیتال در بازار موجود است. طرز استفاده از مولتی متر خود مقاله جدا محسوب  میشود اما در کل می توان گفت از این دستگاه برای خواندن اختلاف پتانسیل دو نقطه، میزان جزیان، ولتاژ و مقاومت و کمیت هایی از این دست مورد

هیتر : دستگاهی که هوای گرم تولید می کند و برای برداشتن یا جایگذاری آی سی کاربرد دارد.

هویه : برای برقرار کردن اتصالات از لحیم کاری مورد استفاده قرار داده میشود که لازمه آن داشتن هویه می باشد.

سیم لحیم : سیم لحیم برای لحیم کاری و ثابت کردن یک قطعه روی برد استفاده می شود.

قلع کش : گاهی نیاز است لحیم ها حذف گردند. برای این کار باید قلع کش داشته باشید.

موچین ، پنس، انبردست، سیم لخت کن، سیم چین، نگهدارنده برد، لامپ بزرگ نما، محلول پاک کننده مثل تینر، اسفنج تمیز کننده و بسیاری ابزار ریز و درشت دیگر وجود دارند که هر کدام به نحوی کار را برای تعمیرکار راحت می کنند.

آموزش تعمیر برد الکترونیک پکیج در کرج

علت آموزش تعمیر برد الکترونیک پکیج در کرج ، کنترل خودکار و بهینه کارکردن این دستگاه ها می باشد. امروزه اکثر دستگاه های سرمایشی و گرمایشی دارای قطعات الکترونیکی هستند. و اما پکیج ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تقریبا همه پکیج های گرمایشی امروزی دارای برد الکترونیکی می باشند. برد پکیج در واقع مغز دستگاه است که دستورات پایشی و کنترلر را از سنسورها و به سنسورها ارسال می کند. در واقع برد پکیج وظیفه هدایت کاری پکیج را بر عهده دارد. در حال حاضر در ایران بیشتر ساختمان های نوساز و حتی چندسال ساخت نیز به سیستم شوفاژ پکیج مجهز هستند.

علت خرابی برد پکیج چیست؟

برد پکیج جزء قطعات حساس موجود در پکیج می‌باشد، که در اثر نوسانات برف و یا کارکرد طولانی مدت دستگاه به مرور دچار آسیب می‌گردد.

که اکثرا این خرابی در دستگاه‌های قدیمی بیشتر بروز می‌کند، اما در برخی موارد دستگاه‌های تازه خریداری شده هم امکان دارد که با این ایراد در برد آنها ره به رو شویم.

که یکی از علت های آن عدم نگهداری مناسب و درست پکیج و بی‌توجهی در مصرف آن می باشد،که قادر است طول عمر پکیج و قطعات حساسی مثل برد را پایین بیاورد.

  • قدیمی بودن پکیج دیواری
  • ورود گرد و غبار بر روی برد پکیج
  • ریزش  آب روی صفحه برد پکیج
  • خرابی در خازن‌های برد

تعمیرات برد پکیج شامل چه برندهایی می شود

  • تعمیر برد پکیج دیواری ایران رادیاتور
  • تعمیر برد پکیج بوتان
  • تعمیر برد پکیج گلدیران
  • تعمیر برد پکیج ایساتیس
  • تعمیر برد پکیج آریستون
  • تعمیر برد پکیج لورچ
  • تعمیر برد پکیح فرولی

اموزش پکیج در کرج

متخصص تعمیر برد پکیج دیواری

در ساخت پکیج ها از تکنولوژی پیشرفته ای مورد استفاه قرار داده می شود به همین علت افراد کم تجربه ای که مهارت کافی ندارند نمی توانند این پکیج ها را تعمیر کنند. برای تعمیر آن‌ ها نیاز می باشد افرادی که از تجربه بالایی برخوردار هستند اقدام کنند.

برد های الکترونیکی قطعاتی می باشند که تشکیل شده از قطعات کوچیکتر مانند خازن، مقاومت و غیره می باشند و تعمیر آنها نیاز دارد به یک شخصی که در رشته الکترونیک دارای تخصص باشد.

طراحی سایت در کرج

تعمیر برد پکیج برندهای مختلف

یکی از محبوب ترین وسایل گرمایشی  پکیج دیواری  می باشد که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند نسبت به موتورخانه‌ها مورد استقبال بیشتری قرار گرفته اند. شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی به تولید انواع مختلف پکیج‌ها در سایز‌‌ها و برندهای مختلفی  می پردازند.

کانکس

برندهایی از قبیل بوتان، ایران رادیاتور، گلدیران، سوزان، تاچی، میدیا، آلزان، ایساتیس، فرولی و غیره از برندهایی می باشند که توسط شرکت‌های مختلف به تولید میرسند. هر برندی یک سری مزایا و معایب دارد که باید با نیازهای ما تطابق داده گردند  و بهترین نوع آن با سنجیدن ملاک‌های مختلفی انتخاب شود.

عنوان تاگل

Toggle content goes here, click edit button to change this text.

سوالات متداول

در بردهای الکترونیکی می‌توان مشکلات مختلفی را مشاهده کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خرابی قطعات الکترونیکی
  • شورت یا قطع مدار
  • خرابی در اتصالات
  • خرابی در تغذیه برق
  • مشکلات نرم‌افزاری
  • خرابی در مدارهای تقویت کننده
  • آسیب‌های فیزیکی

برخی ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر بردهای الکترونیکی عبارتند از:

  1. مولتیمتر
  2. لحیم‌کاری
  3. پین سرچ (Probe)
  4. اسیلوسکوپ
  5. ترمومتر
  6. منیفولد هوا
  7. ابزارهای برش و خوردگی
  8. ابزارهای تعمیر و بازسازی مدارها
  9. فلوکس
  10. پایه و نگهدارنده قطعات

بله، خدمات تعمیر بردهای الکترونیکی توسط تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصص در این زمینه ارائه می‌شود. این تعمیرکاران با داشتن دانش فنی و تجربه لازم، مشکلات بردهای الکترونیکی را تشخیص می‌دهند و به روشن شدن و رفع مشکلات آن‌ها می‌پردازند. این خدمات معمولاً توسط کارگاه‌های تعمیر الکترونیک یا فروشگاه‌های تخصصی در این حوزه ارائه می‌شود که از تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر بردهای الکترونیکی برخوردارند.