ترموستات حد (LT)

 در مطالب آموزشی

ترموستات حد (LT) یا LIMIT TERMOSTAT

این قطعه یک کلید حرارتی نرمال بسته (NC) می باشد که بر روی گرمترین نقطه مبدل اولیه یا دو منظوره قرار گرفته است. گرمترین نقطه حوالی خروج آب از مبدل به رادیاتور می باشد.
وظیفه ترموستات حد LT تشخیص و کنترل دمای بدنه مبدل اولیه یا دو منظوره می باشد به نحوی که اگر دماس بدنه بیشتر از 100  ̊C بشود ترموستات حد باز شده و شیر گاز قطع می گردد (NO).
بازه عملکرد ترموستات حد در دستگاه های مختلف بین 100  ̊C تا 110  ̊C متغییر می باشد.
در زمان نصب حتما از خمیر سیلیکون استفاده گردد تا از پوسیدگی بدنه ترموستات LT جلوگیری بعمل آید و هم باعث افزایش سطح تماس بدنه ترموستات و مبدل گردد.

روش های تست سلامت قطعه LT:

  • تست بوق
  • اتصال کوتاه سیم هایی که از برد به ترموستات وصل می باشد.

کاربرد ترموستات حد پکیج دیواری

نصب ترموستات حد پکیج دیواری روی مبدل اصلی یا لوله رفت شوفاژ صورت میگیرد. تنظیم کردن درجه حرارت مایعات جامدات و گاز وظیفه اصلی ترموستات حد پکیج در دستگاه های سرمایشی و گرمایشی می باشد.

محل وصل ترموستات ، یک ماده خمیری قرار گرفته می باشد که نقش ، هادی حرارتی دارد و باعث ارتقای کارایی ترموستات می گردد و گرمای مبدل را به شکل یکنواخت به آن می رساند. از یاد نبرید این خمیر با گذشت زمان کارایی اولیه خود را از دست می دهد و باید آن را تعویض نمایید

چگونگی عیب ‌یابی ترموستات حد پکیج دیواری

یکی از حیاتی ترین قطعات پکیج ترموستات میباشد. به همین علت تعمیر ترموستات حد یک کار تخصصی می باشد و نیازمند به تبحر و مهارت است چنانچه در این زمینه تخصصی ندارید این کار را به یک تعمیرکار حرفه ای واگذار کنید.

شما میتوانید با آموزش تعمیر پکیج در کرج انواع پکیج ها را تعمیر نمایید.

طراحی سایت در کرج

پست های توصیه شده