فلو رگلاتور

 در مطالب آموزشی

فلو رگلاتور F.R

فلو رگلاتور پکیج دقیقا عملکردی همانند فلوسوئیچ دارد و تنها تفاوت آن در سنسور آن میباشد که دارای یک لامپ LED میباشد. این قطعه دارای 3 رشته سیم به رنگهای آبی (مثبت-فاز) سفید (مثبت-فاز) و قرمز (منفی-نول) میباشد. سیم قرمز رنگ نول به دلیل روشن شدن LED میباشدا.

وقتی که سنسور روشن میشود در واقع هنگامی است که جریان آب مصرفی برقرار میشود. یعنی شناور تفلونی و مغناطیسی متصل به آن را به سمت بالای فلورگلاتور حرکت داده است و مغناطیس روبروی سنسور قرار میگیرد و کلید را در وضعیت فعال قرار میدهد (مدار برق سنسور وصل است CLOSE) در این صورت لامپ LED به رنگ قرمز که بر روی سنسور قرار دارد روشن و فعال است.

انواع فلو رگلاتور پکیج دیواری

فلورگلاتور فنردار اکثرا از انواع فلوسوئیچ و فلومتر است. فلورگلاتور فنردار که در پکیچ‌های دیواری نصب می‌گردد و فلومتر نیز نام دارد وظیفه دارد تا دستگاه را برای گرم کردن آب مصرفی آماده سازد. زمانی که آب گرم را باز می‌نمایید، آب گرم مصرفی و جریان آن، توربین داخل فلورگلاتوررا می‌چرخاند.

در اخر فلومتر یا فلورگلاتور پکیج دیواری یک مگنت به توربین متصل شده می باشد. زمانی که توربین داخل آن می‌چرخد، مگنت انتهای محصول میدان مغناطیسی تشکیل می دهد. سنسور مربعی که بر روی فلومتر وجود دارد میزان میدان مغناطیسی که ایجاد می‌گردد را مورد سنجش قرار می‌دهد. این قطعه مهم تایین می‌کند که شعله و یا حرارت آب گرم مصرفی چه میزان باشد تا مطلوب به نظر برسد. در حقیقت این کار را با فرمان به برد انجام می‌دهد.

در صورتی که این بخش خراب باشد و مشکلی داشته باشد پکیج آب را گرم نمی کند و به طور کل پکیج متوجه باز شدن آب گرم نخواهد شد.

هنگام خرید فلو رگلاتور پکیج دیواری توجه داشته باشید. زیرا نمونه‌های بی‌کیفیت و غیر اصل زیادی در بازار وجود دارد و مراکز زیادی وجود دارند که امکان دارد هنگام فروش فلو رگلاتور پکیج دیواری جنس تقلبی و بی‌کیفیت را به فروش برسانند.

روشهای تست سلامت  

  1. قرار دادن قسمت منفی آهنربا در داخل سنسور که در صورت سالم بودن سنسور LED روشن میشود.
  2. اتصال کوتاه سیمهای سفید و آبی که هر دو فاز هستند.
  3. علاوه بر مشکلات فلوسوئیچ چون این قطعه دارای فنر داخل برنجی میباشد ممکن است فنر داخل آن شکسته باشد

سایر مطالب آموزشی:

انواع دستگاه پکیج

واحد های انرژی حرارتی

شرایط نصب دستگاه پکیج

آموزش سیستم حرارت مرکزی

اموزش تعمیر پکیج در کرج

پست های توصیه شده